כיום, אנשים רבים ובמיוחד בעלי עסקים, מבינים שאי אפשר להחזיק בלי אתר אינטרנט. אנשים רבים רוצים לבנות להם אתר ולעיתים בלי הכוונה מקצועית ועושים הרבה טעויות בדרך. אם גם אתם מבינים שבניית אתר הוא הצעד הנכון עבורכם, אל תדלגו על שום שלב בדרך. השלב הראשון הוא בכלל להבין – אילו סוגי אתרים יש ומה ההבדל בינהם?
להבין בעולם המושגים
נפתח ונאמר שבניית אתרים זה עסק מורכב למי שלא מבין בכך. חשוב להיעזר בחברת בניית אתרים מקצועית ואיכותית על מנת לא לבזבז זמן וכסף. אתר טוב מביא איתו תוצאות טובות. עם זאת, על מנת לבנות שפה משותפת ומקדמת עם חברת בניית אתרים, חשוב להבין במושגים הבסיסיים, כמו אילו סוגי אתרים יש.
החלוקה הבסיסית
בגדול, ניתן לחלק את סוגי האתרים הקיימים לשלוש קטגוריות מרכזיות. הקטגוריה הראשונה היא אתרי ידע. כל אתר בו תוכלו למצוא מידע כמו פורומים של שאלות ותשובות, בלוגים, אתרי חדשות, אתרי חוות דעה (כמו טריפ אדוויזר), אתרי תדמית או כל אתר אחר המציג בתוכו ידע בלבד. הקטגוריה השנייה היא אתרי מסחר. ממש כמו שזה נשמע, כל אתר שמציע מוצרים למכירה, מכירה פומבית או גיוס המונים. הקטגוריה השלישית היא אתרי מדיה חברתית. כל הרשתות החברתיות שאנחנו מכירים כמו פייסבוק, יוטיוב או טוויטר. כמובן שיש גם סוגים נוספים של אתרים עליהם לא הרחבנו, אך אלו שלוש הקטגוריות המרכזיות שגם ככל הנראה יהיו רלוונטיות עבור עסק או אדם פרטי.
מה ההבדל?
ההבדלים בין סוגי האתרים הם בעיקר במטרה של כל אתר. במידה והעסק שלכם עוסק במכירה של מוצרים, כנראה שתצטרכו אתר מהקטגוריה השנייה של המכירות. במידה ויש לכם משרד עורכי דין ואתם רק רוצים שאנשים ישמעו עליכם דרך החיפושים שלהם בגוגל, הקטגוריה השנייה תהיה פחות רלוונטית ואתם דווקא תעדיפו את הקטגוריה הראשונה של אתר מידע בלבד.
תנו למקצוענים לעשות את שלהם
כאשר תשכרו את שירותיה של חברת בניית אתרים, היא כנראה תדע לייעץ לכם ולהכווין אתכם לאתר הנכון עבורכם, אך כפי שהסברנו קודם, חשוב ליצור שפה משותפת ולהבין לעומק את מה שהולך לקרות.